Арабелла писал(а) 05.11.2010 :: 16:43:30:Надо посмотреть форму принятия (принесения) клятвы в договорах между Русью и Византией в 911 , 944 гг.
Про 911-й ничего не известно.
Про 944-й:
Цитата:И великий князь Игорь и его боляре и людие вси Рустии послаша насъ к Роману и Констянтину и Роману и Стефану, к великымъ царемъ Греческымъ сътворити любовь самѣми царьми и съ всѣмъ болярствомъ и съ всѣми людми Греческыми на вся лѣта, дондеже сиаеть солнце и весь миръ стоить. Иже помыслить отъ страны Рускиа разрушити таковую любовь и елико ихъ крещение приали суть, да приимуть мѣсть отъ Бога вседръжителя и осужение на погибель в сии вѣкь и в будущий, а елико ихъ некрещень суть, да не имуть помощи отъ Бога, ни отъ Перуна, да не ущитятся щиты своими и да посечени будуть мечи своими и отъ стрѣлъ и отъ нага оружиа своего и да будуть раби в си вѣкъ и в будущий.
...
"А иже приступить се кто отъ страны нашеа, или князь или инъ кто или крещенъ или некрещенъ, да не имать помощи отъ Бога, да будеть рабъ свой вѣкъ и в будущий и да закланъ будеть своимъ оружиемъ. А на роть Русь да полагають щитъ свой и мечи свои нагы и прочее оружие и кленутся о всемъ, яже суть написана на харатии сей, храните отъ Игоря и отъ всѣхъ людей отъ страны Рускиа въ прочаа лѣта выну. Аще ли кто отъ князь или отъ людей Рускихъ или хрестьянинъ или нехрестьянинъ преступить клятву сию, и да будеть проклять отъ Бога и отъ Перуна".
...
Игорь же призва послы Греческиа, рече: "Глаголите вы, что есть царево слово"? И рѣша послы царевы: "Се посла ны царь, радуйтеся миру, хощеть миръ имѣти с тобою, великимъ княземъ Рускимъ, и любовь. И твои поели водили наши цари къ кресту и насъ послаша ротъ водите тебѣ и мужъ твоихъ". И обѣщася Игорь сице сътворити. И наутрия призва Игорь послы: "Приидьте на холмъ, идеже стоить Перунъ". И покладоша оружиа своа и щиты и злато, и ходи Игорь ротѣ и мужи его, елико поганыхъ Руси, а христианную Русь водиша къ кресту въ церкви святаго Илии, иже есть надъ ручаемъ, конець Пасыньча бесѣды и Козары, се бо бѣ соборная церкви, много бо бѣ Варягь хрестьяныхъ.
Тут речь идет об одном Перуне, что может свидетельствовать о заключении договора только от лица князя (и дружины?), чьим племенным богом Перун и являлся.