статiя КА (21)
ω еυа[нге]листbхъ
В древлец[е]рковныхъ книгахъ печатныхъ, с[вя]тiи четыри еυа[нге]листи воωбражахуся, матθей лицемъ ч[е]л[ове]ческимъ, марко лицемъ орлимъ, лука телчимъ, iоаннъ львовымъ: Якω древлепечатная еυа[нге]лiя изданная при патрiарсbхъ, и бл[а]говbстники печатныя, и на с[вя]тыхъ древлец[е]рковныхъ иконахъ, идbже симъ образомъ живописуются: вездb iоаннъ еυа[нге]листъ образωмъ львовымъ, марко же орлимъ, написуются, яко же въ предисловiи еυа[нге]лiя еже ωт марка является. Новопечатныя же книги, сей древлец[е]рковныи обычай измbнивше, воωбражаютъ iоанна лицемъ орлимъ, а марка львовимъ, якоже воωбраженiемъ вида, въ еυа[нге]лiахъ печатныхъ, и на иконахъ, такω и въ книгахъ исповbдающе мудрствуютъ, въ книзb скрижалb на листb уξг (463), и въ предисловiи еυа[нге]лiа. А с[вя]тiи ц[е]рковнiи учителiе, и с[вя]тiи о[т]ци въ своихъ писанiяхъ, не согласно новопечатнымъ книгамъ, согласно же старопечатнымъ ω семъ поучаютъ: якω въ словесbхъ толкованiя ихъ является. Кая ωбъявляюще предлагаемъ. С[вя]тый андрейкесарiйскiй, въ толкованiи апокалυψiи, ω четырехъ животныхъ видbнныхъ б[о]гословомъ, сице разрbшая сказуетъ: льву убω являющу мужество и еυа[нге]лiе по iоанну; Яко же г[лаго]летъ iриней, за знаменателное того предвbчнаго ц[а]рства: въ началb бо быти слово проповbда;
Тельцу же аки своими си довлbющу труды, правду, и по луцb еυа[нге]лiе, якω законнb и с[вя]щеннически хр[ис]та родословившее.Орлу же цbломудрiе: [свидbтельствуется бо сему животному, любити сiе:] и еυа[нге]лiе по марку, якω скращеное и ωт пророческаго д[у]ха начинающее. Ч[е]л[ове]ку
ТМЕ (345)
же, мудрость, и еυа[нге]лiе по матθею, яко естествомъ а не закономъ проповbдавшее хр[ис]тово р[о]ж[дес]тво. И с[вя]тый анастасiи синайскiи, въ книзb своей въ вопросb нз (57), приводитъ с[вя]таго б[о]гословца, разсуждающа четыри животная, и первое подобное льву, сiе являетъ еυа[нге]лiе ωт iоанна: Четвертое же подобно орлу, ciе еυа[нге]лiе ωт марка назнаменаетъ.
Подобнb и въ древлехаратейной кормчей въ толкованiи литургiиизъявляетъ: четыре суть еυа[нге]листи, понеже четыре кафоличестiи дуси. Ниже: iоаннъ бо еυа[нге]листъ левъ и ц[а]рское повbданье, искони бb слово. А лука по образу тельца ωт захарiи поча, понеже мнози начаша чинити повbсть. И матфей же ч[е]л[ове]ческое егω р[о]ж[дес]тво повbдаетъ, книги р[о]ж[дес]тва ч[е]л[ове]коωбразное еυа[нге]лiе се. Марко же ωт пророческаго д[у]ха, въ подобiи орла, нашедшаго ч[е]л[ове]комъ свыше, се нача. Зачало еυа[нге]лiа i[су]съ хр[ис]това, крилатски якω ωрелъ по высокупаря нача. Сице и въ толкованiи лυтургiи и въ друзbй древлехаратейной книзb, преведеной, въ лbто #sу (6400).
Сице и въ кормчихъ древлеписменныхъ, и въ минbяхъ макарiа митрополита, во августb м[ес]яцb, въ толкованiи с[вя]тыя лυтургiи. А еже писати iоанна лице орле, а марка лице лвово: с[вя]тbйшiй патрiархъ филаретъ соборомъ, и iовъ митрополитъ кiевскiй, соборомъ, во ωбличенiе на книгу кυрила транквилiона, сице г[лаго]лютъ: листъ м (40), пишетъ ω четырехъ еυа[нге]листbхъ, матθея лице ч[е]л[ове]че, марка лице лвово, луку телче, iоанна лице орле. И сим мудрствуетъ по римляномъ; римляне бо пишутъ, iоанна лице орле, а не львово:а марка лице львово, а не орле. ωт коихъ свидbтельствъ познавается, яко старопечатныхъ книгъ и древлерωссiйскiя ц[е]ркве мудрствованiе, ω воωбраженiи еυа[нге]листовъ: согласнω
ТМS (346)
древнимъ с[вя]тымъ учителемъ, и всей кафоличестbй ц[е]ркви.
Новопечатныхъ же книгъ умствованiе, с[вя]тымъ ц[е]рковнымъ учителемъ, не соглашается: Чесо ради и сомнительно есть намъ.
Попали ТИшники со своим липовый Евангелием.
http://nesusvet.narod.ru/ico/books/denisov.htm